Как снять впускной коллектор бмв х5 е53


ЗАМЕНА РЕГУЛЯТОРА ДЛИНЫ КОЛЛЕКТОРА БМВ Е53 — бортжурнал BMW X5 3,0 I Steptronic 2004 года на DRIVE2

Несколько дней назад завибрировал мотор сильно. Затроил. Несколько раз стремился заглохнуть. Это все на холостых оборотах. Компьютер показал пропуски зажигания во всех цилиндрах, богатую смесь. Live data показала сильную коррекцию смеси по лямдам. Короче все говорило о подсосе воздуха. Я даже примерно выявил где. В районе дроссельного узла периодически возникали скрипящие звуки. Заехал на сервис, приговорили исполнительный узел коллектора впускного. Это тот самый клапан, который отвечает за резонансный наддув воздуха. Его заслонка слетела с оси и через небольшое отверстие воздух пошел к цилиндрам в обход ДМРВ. Временно заклеили это дело герметиком и сняли фишку с привода заслонки. Вот так и ездил выходные. Ну а сегодня пришел новый регулятор. Аж за 9200 руб! Оригинал. Замена занимает 1 минуту. Нужен torx на 40.

Старый клапан.

Коллектор.

Цена вопроса: 10 200 ₽ Пробег: 256676 км

www.drive2.ru

Лопнул выпускной коллектор на BMW X5 E53: ремонт и замена

Трес­нув­ший выпуск­ной кол­лек­тор — частая «боляч­ка» у BMW X5.

В нашем слу­чае на BMW X5 E53 с 3-лит­ро­вым дизель­ным дви­га­те­лем M57— кор­пус выпуск­но­го кол­лек­то­ра лоп­нул от тем­пе­ра­тур­ной нагруз­ки.

Итак, поче­му же это слу­ча­ет­ся? На E53 эта ситу­а­ция самая рас­про­стра­нен­ная: при выхо­де из строя выпуск­но­го кол­лек­то­ра (появ­ле­нии тре­щин на кор­пу­се кол­лек­то­ра) в даль­ней­шем про­цес­се экс­плу­а­та­ции сле­ду­ет сра­зу отка­зать­ся! Так как метал­ли­че­ские кусоч­ки, отва­ли­ва­ю­щи­е­ся от кор­пу­са кол­лек­то­ра, попа­да­ют в горя­чую часть тур­би­ны. Вслед­ствие чего тур­би­на выхо­дит из строя — раз­ва­ли­ва­ет­ся крыль­чат­ка.

Основ­ны­ми симп­то­ма­ми явля­ют­ся про­ва­лы тяги во вре­мя раз­го­на («тур­бо­я­мы» или поте­ря мощ­но­сти при раз­гоне), запах гари в салоне.

Если вовре­мя не при­нять меры, то послед­ствия будут печаль­ны, кото­рые в свою оче­редь при­ве­дут к более доро­го­сто­я­ще­му ремон­ту тур­би­ны. На этом BMW X5 E53 мы поме­ня­ли вышед­ший из строя выпуск­ной кол­лек­тор на новый чугун­ный, кото­рый отли­ча­ет­ся более повы­шен­ным каче­ством и устой­чи­во­стью к тем­пе­ра­тур­ным пере­груз­кам.

После заме­ны выпуск­но­го кол­лек­то­ра маши­на адек­ват­но реа­ги­ру­ет на уско­ре­ние, не теря­ет­ся мощ­ность, про­па­да­ют посто­рон­ние запа­хи угар­но­го газа, а рас­ход топ­ли­ва ста­но­вит­ся мень­ше (при­хо­дит в нор­му).

Что­бы избе­жать подоб­ных про­блем с выпуск­ным кол­лек­то­ром, реко­мен­ду­ем вни­ма­тель­но отно­сит­ся к сво­е­му BMW X5, свое­вре­мен­но про­хо­дить тех­об­слу­жи­ва­ние и диа­гно­сти­ку.

SIS-MOTORS — Ваш BMW про­слу­жит дол­го!

По всем вопро­сам зво­ни­те: ➕7️⃣ 4️⃣9️⃣5️⃣ 2️⃣2️⃣5️⃣1️⃣6️⃣0️⃣1️⃣

sis-motors.ru

Exhaust Manifold Replacement for M57N Cast Iron BMW X5 E53 — logbook BMW X5 Братан 2005 on DRIVE2

Greetings to everyone, shalomchiki, as we say!

In connection with the factory defect in the restyling models E53 with the engine 3.0d m57n with respect to the exhaust manifold — a simple metallic one, which, over time and temperature drop, And bursts (and even happens to fall asleep with fragments of a turbine, as it was with a friend ArtemBMWKrd it was decided to replace it with a cast iron

For a long time I went into the topic of choosing a new, cast iron collector, even made a record about this

Thinking, with Artem, we decided to order a new collector from Latvia to eBay , from Delivery it cost almost 6000 rub. Included in the kit are all gaskets, studs, bolts and copper nuts.

Zoom

Cast iron collector included

On the quality is not even bad, in the hand to hold nice, weight 5.6 kg

I changed it myself, about which I will now tell.

I will indicate the details of the parts in the process, under the diagrams.

I drove the car to the pit in the garage, remove the plastic on the engine, the washer reservoir, the air filter.

Zoom

Ready to be replaced, top view

Zoom

Unscrew the bolts securing the exhaust from the turbine, the bolt of the oil supply tube to the turbine, and in my case the cap on the collector to the UGR, since the bolts there were long and prevented from unscrewing the nuts on the manifold itself

Zoom

We remove a branch pipe from the turbine to the intercooler, pay attention — at the top there is a bolt, and from below just a hook

Zoom

Remove the branch pipe from the air filter to the turbine, under it another small branch pipe, wash them and change the sealing gums on them

Zoom

Changing 5 and 7, 10

5 — O-ring 13712247395 7 — O-ring 13717792090 10 — ring 13717787197

Zoom

Change ring 2 and 7

2 — O-ring 13717787197 7 — ring 11617790547 I already changed the rings 3 and 8

Next, we remove the turbine

Zoom

In the niche of the air filter remove 3 rubber plugs and under them a metal small casing, remove it, and unscrew the 3 bolts fixing the turbine

The bolts themselves are 12 for a polyhedral star, but I easily unscrewed and twisted the new long head to 13

Disconnect the connector on the turbine sensor and the vacuum tube.

We unscrew the oil drain hose from the turbine from the bottom and pull it down, unscrew the mounting of the turbine from below, and pull it down.

Zoom

Turbine from the old collector all in soot and soot

Zoom

Even a little washed it

The turbine itself has a slight backlash in the transverse direction (but they say it's norms, thermal gap), longitudinally does not lyuftit, does not throw oil into the intercooler, literally a light raid and a few drops, which I think is quite good.

Zoom

We remove the control sensor of the discharge on the turbine and clean the mesh in it

Now we remove the collector and put a new one

Zoom

On the native collector were nuts for 10, with the new went to 12 (all copper)

Well, now the photo of the native collector …

Zoom

One of the cracks already almost opened the collector

Zoom

Counted only 8 cracks

Zoom

Old and new collector

Change the gasket and copper rings on the turbine

11 — gasket 11422246091 3 — the gasket 11627795266 (in my case it was with the collector) 9 — O-ring (copper) 07119905041 — need 4 pieces. 4 — the screw 11652243402 is not necessary to change (I went with the collector)

Zoom

Washers on the supply and return of oil from the turbine earthy

Zoom

Put the plug, previously smeared with a temperature-resistant sealant plug, tk. ЕГР from my car is removed

Zoom

1 — the collector itself, 2 — the gasket under it, 3 — the copper nut

1 — the exhaust manifold 11627788422 (metallic native), 11622248166 — cast iron 2 — the gasket for the collector 11627798177 (3 pieces required) 3 — a copper nut 11627789015 (it is necessary 12 pieces)

We collect everything in the reverse order, slowly, stretching the collector from the middle to the edges, put the turbine, the lining between it and the collector, we connect the sensor on the turbine, the vacuum hose, the pipes for supply and output of oil from the turbine. We connect the output to the turbine. We put metal protection under the air filter and 3 rubber seals. Next standard, filter, plastic, tank omyvayki, salon filter.

Before replacing, I watched here this record , on the time replacement took me all day, but I did everything one and slowly.

After the replacement of the collector, it swept, the sensations were very pleasant, the feeling that before 3 thousand revolutions the engine did not go at all, now there is a sensation from the bottom, gases no longer leave home!

Also, on the advice of the director, a hundred on repairing the automatic transmission system, dropped the adapters of the box, since previously the engine was not working properly because of the loss of gases, and the brains of the engine and engine are very much friends. Let's see how the AKPP will behave further, it's still a whole story, after its repairs , and it costs one more, separate record …

It seems that I did not forget anything, I did not specify prices, because Change constantly (it is good though the salary on a place costs).

There will be questions, ask, tell and help than I can.

Thank you all and good luck!

Powered by Google Translate

www.drive2.com

Впускной коллектор BMW Х5 Е53

Запрос запчасти WhatsApp Viber    89639932224

Главная Х5′ E53 Двигатель Впускной коллектор BMW X5 E53

Увеличить

Впускные коллекторы BMW Х5 Е53 по своей конструкции достаточно сложны. Они оборудуются дроссельными заслонками, управляемыми при помощи фирменной системы DISA. Помимо этого, отдельные модели этих машин имеют интеркулеры, а также устройства турбонаддува двигателя bmw. Необходимо подчеркнуть, что конструкторами баварского концерна довольно тщательно отработаны все особенности, нюансы и тонкости устройства впускных коллекторов автомобилей BMW Х5 Е53, а такие важные и технологически сложные их части, как впускные отверстия, обладают практически идеальной конусностью.

Возможно, вас заинтересуют следующие товары

www.razborka-moskva.ru


Смотрите также